logo-image Робота в Польщі
RU
UA
logo-image Робота в Польщі
logo-image Робота в Польщі

Робота в Польщі з особистого досвіду: «Хочете управляти трамваєм, плануйте переїзд у велике місто»

Робота в Польщі з особистого досвіду: «Хочете управляти трамваєм, плануйте переїзд у велике місто»

Портал Polsha24 уже не раз публікував відгуки іноземців про роботу в Польщі. Представники найрізноманітніших професій ділилися досвідом працевлаштування в цій країні, а також давали поради, на що варто звернути увагу при пошуку роботи в різних містах Речі Посполитої. У продовження теми – історія Сергія Миколайовича, який чотири роки тому приїхав з України в Польщу й уже більше року працює водієм трамвая в столиці держави – Варшаві.

– У Польщу я приїхав трохи більше чотирьох років тому, – каже співрозмовник. – Працював водієм таксі, потім на вантажному автомобілі, підробляв на будівництвах. Загалом, спробував себе в різних професіях, шукав, де краще. Більше року тому побачив рекламу в трамваї, про те, що Міністерство транспорту Польщі проводить набір на навчання водіїв трамвая. На той момент я проживав у невеликому селі в 50 км від Варшави. І в столиці був просто проїздом. Машину вирішив не брати, щоб не стояти в заторах.

Сам не знаю чому, але це оголошення мене зацікавило. Я і до цього кілька разів думав перебратися до Варшави, але ніяк не міг визначитися з професією. Загалом, вирішив, треба дзвонити на зазначений номер і все дізнаватися. Тим більше, що в оголошенні було зазначено, що навчання буде проводитися за рахунок наймача і в зручний час.

Після телефонної розмови мене запросили в офіс для попередньої співбесіди. Виявляється, перш ніж вас візьмуть на курси водіїв трамвая в Польщі, вам треба буде пройти співбесіду, на якій ваш майбутній роботодавець розповість, які умови праці вас очікують, які вимоги до водіїв трамвая в Польщі та інше. Ви також зможете уточнити всі питання, що цікавлять вас. І тільки якщо обидві сторони все влаштує, вас відправлять на навчання.

Але так відбувається не завжди, а тільки в тому випадку, якщо за ваше навчання платить роботодавець. Справа в тому, що в Польщі найчастіше за подібні курси доводиться платити самим учням. І вартість їх немаленька. В такому випадку ніяких попередніх співбесід не проводиться. Але і на роботу вас взяти ніхто не обіцяє. Ви як би навчаєтеся за власним бажанням, а потім вже самі шукаєте підходящу вакансію.

Після співбесіди мене відправили на курси. Навчання тривало три місяці, по кілька годин у вихідні дні. У програмі – теоретичні заняття, практика водіння трамвая та іспит. До речі, обов'язковою умовою на допуск до керування трамваєм була здача різного роду психологічних тестів на стійкість до стресів, швидкість реакції, вміння прийняти правильне рішення і т.д. Тільки після цього мене взяли на роботу.

Особливості професії водія трамвая в Польщі. Якщо в кількох словах, то це дво-трьох-змінний графік, ранні підйоми і пізні зміни, теплі комфортні умови роботи, хороший соціальний пакет, висока зарплата і багато відповідальності.

Насправді, це дуже хороша робота. Громадський транспорт у Польщі в дуже пристойному стані. Є трамваї постарше, але їх потихеньку витісняють «молоді сучасні колеги». До речі, до початку роботи в депо мені запропонували вибрати маршрут. Не знаю, в чому сенс, але багато водіїв хочуть працювати на якомусь конкретному маршруті. Мені було неважливо. Але в підсумку пощастило. Трамвай новий, а завантаженість за маршрутом не найвища.

Заробітна плата на місяць – від 3000 злотих на руки. До речі, договір зі мною уклали відразу на два роки. Але чув від колеги, що іноді, якщо навчання оплачує наймач, то і на більший термін укладають. Якщо захочеш звільнитися раніше, тоді потрібно виплатити штраф – компенсацію за те, що на тебе витратив роботодавець.

Зауважу, що в Польщі водієм трамвая іноземці працюють дуже рідко. Найчастіше, це поляки. Але якщо все ж хочете керувати цим транспортом, плануйте переїзд у велике місто, типу Кракова, Варшави, Вроцлава. Так шансів знайти роботу буде більше.

І ще, в цій професії, як і в будь-який інший, є свої мінуси. Наприклад, те, що ви багато сидите, а значить можуть бути проблеми зі спиною. Друге – постійний маршрут і одноманітність. Хоча, мені навпаки подобається – багатьох людей на зупинках починаєш упізнавати. Третє – це досить напружена робота, яка вимагає уваги й зосередженості. Ось, мабуть, і всі недоліки.