logo-image Робота в Польщі
RU
UA
logo-image Робота в Польщі
logo-image Робота в Польщі

Робота в Польщі: з особистого досвіду. «Починав з малого, далі - більше»

Робота в Польщі: з особистого досвіду. «Починав з малого, далі - більше»

Портал Polsha24 продовжує знайомити читачів із відгуками білорусів та українців про роботу в Польщі. У числі найбільш популярних для іноземців – робота водієм. Про особливості цієї професії на території Польщі розповів Микола, який переїхав до сусідньої країни з Білорусі 4,5 роки тому.

- Про переїзд в Польщу я задумався відразу після закінчення аграрного університету в Гродно, - каже наш співрозмовник. – Але зі зміною країни довелося почекати цілих два роки – поки відпрацьовував диплом в одній сільськогосподарській організації Білорусі. До речі, це відпрацювання мене в черговий раз підштовхнуло до думки, що потрібно переїжджати.

Посвідчення водія я отримав ще під час навчання в університеті. Причому відучився відразу на категорії В і С. Під час роботи в господарстві закінчив курси тракториста, а ще трохи пізніше здав іспит на керування автобусом.

Після закінчення відпрацювання відразу зайнявся пошуком роботи в Польщі. Друзі говорили, що найпростіше знайти вакансію на роботу водієм самоскида або іншої великої будівельної техніки. Звичайні водії на легкові та автобуси не особливо затребувані. А ось для будівництва чи на кар'єри потрібні водії на потужну техніку.

Але я знайшов роботу трохи в іншій сфері. В одну з фірм близько Познані були потрібні водії для роботи по місту. Зарплату обіцяли одразу до 3000 злотих (800 у.о.) У Білорусі я таких грошей і близько не заробляв, тому відразу погодився. Тим більше, наймач обіцяв допомогти з житлом. До речі, працювати я їхав по Карті Поляка, тому питань з оформленням на роботу взагалі не виникло.

Приїхав до Польщі в перших числах травня на початку тижня. Буквально пару днів пішло на заселення, знайомство з робочим місцем, майбутніми обов'язками – і в бій. Ось тут мене й очікували мої перші складності. Справа в тому, що польську я вчив кілька років тому тільки для отримання Карти Поляка. А влаштовуючись водієм був упевнений, що знань на рівні «здрастуйте й до побачення» для початку мені цілком вистачить. Як же я помилявся. Моя робота полягала в тому, щоб розвозити продукти харчування по магазинам Познані.

Звичайно, міста я не знав, а навігатор з картою польською мовою був поганим помічником. Дуже часто доводилося розпитувати просто у перехожих. Це займало дуже багато часу і, щоб встигнути все зробити вчасно, я починав свій робочий день не о 8.00 як інші мої колеги, а о 6.00. Через це приходив додому виснажений і не міг дочекатися вихідних, щоб перепочити. Зізнаюся, що пару разів хотілося все кинути, але перша зарплата підбадьорила. І тоді я записався на курси польської у вихідні при одному з місцевих університетів. До речі, для власників КП – вони були безкоштовними.

Пару слів про житло. Як і обіцяв наймач, житло було для іноземців - ліжко-місце в гуртожитку. Коли я почув, трохи засмутився - знову гуртожиток. Але коли побачив все сам, стало веселіше. Насправді, це був двоповерховий будинок всього з декількома кімнатами. Кімнати на два-три спальних місця. На кожному поверсі душ і ванна кімната, два санвузли, на першому поверсі – простора кухня з усією необхідною побутовою технікою й посудом. Все дуже чисто й акуратно. За житло вираховували приблизно 350-400 злотих. За місцевими мірками – це небагато, квартиру зняти було б рази в три дорожче.

На цій фірмі я пропрацював два роки. Як то кажуть, починав з малого, далі - більше. Пішов, тому що знайшов кращу роботу. Правда, теж водієм. Зараз займаюся вантажоперевезеннями по всій Польщі, дуже рідко бувають відрядження за кордон – в основному в Німеччину та Чехію. Вожу будматеріали. Зарплата 3500-5000 злотих (970-1400 у.о.) на руки. Найчастіше вихідні вільні від роботи, але в будні робочий час не нормований. Живу в центрі Познані в орендованій квартирі. До речі, у нинішнього роботодавця теж було житло у вигляді гуртожитку, але до мене переїхала з Білорусі моя дівчина, і такий варіант нам уже не підходив.

Мінуси роботи водієм в Польщі:

Складно орієнтуватися по новій місцевості, навіть якщо працювати в межах одного міста. Зазвичай всі перевезення супроводжуються певними документами польською мовою. Розібратися в них без знання мови просто катастрофічно важко. Якщо мають бути відрядження в інші європейські країни, потрібно знати хоча б одну іноземну мову. Іноді бувають позапланові поїздки у вихідні, через які доводиться міняти свої плани. Але з іншого боку, робота є робота.

Плюси:

Є певні вимоги, за якими водії працюють в Польщі. Так, наприклад, максимально за кермом ви можете провести без відпочинку 4,5 години. Далі обов'язково перерва. Щоденний відпочинок водія повинен бути не менше 11 годин, а на тиждень ви можете керувати транспортним засібом не більше 56 годин. Законослухняні польські наймачі строго дотримуються правил.

Незаперечний плюс – хороша зарплата, непоганий стан транспортних засобів. У разі поломки надають інший транспортний засіб, а перший швидко ремонтують. Тобто без роботи не сидиш. А якщо у вас будуть робочі поїздки по Польщі – можна паралельно познайомитися з країною. Витрати на паливо компенсують, а за переробки платять хороші премії. Ну і, звичайно, є можливість перспективи. Благо, вакансій водія в Польщі дійсно багато й вибирати завжди є з чого.