logo-image Робота в Польщі
RU
UA
logo-image Робота в Польщі
logo-image Робота в Польщі

Путівник іноземця: громадський транспорт у Варшаві

Путівник іноземця: громадський транспорт у Варшаві

Що являє собою громадський транспорт у Варшаві і як ним користуватися – читайте в статті.

У міського й приміського транспорту Варшави є одна особливість – наявність єдиного проїзного квитка, яким можна користуватися як в приміських поїздах SKM, так і в трамваях, автобусах і метро. Ця зручність існує тому, що всієї транспортної мережею одноосібно завідує Варшавське управління міськтранспорта (ZTM).

Ще одна приємна відмінність від вітчизняних перевізників – мерзнути на трамвайній зупинці туристам не доведеться. Транспорт ходить точно за розкладом. Потрібно лише заздалегідь дізнатися його на електронному табло прямо на зупиночному пункті, на сайті (наприклад, jakdojade.pl) або завантажити програму в телефон, щоб завжди мати змогу звіритися.

Який квиток вибрати для поїздок Варшавою?

У Варшаві приїжджі стикаються з двома транспортними сферами – так званими 1. strefa і 2. strefa. Перша обслуговує столицю, друга – населення прилеглих містечок-гмін за договором з ZTM.
Для поїздок в другу зону буде потрібний окремий дійсний квиток.
Повний перелік всіх типів квитків представлений на сайті Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM). Їх досить багато, але туристу, швидше за все, знадобляться тільки наступні:
• квиток на весь день за 15 злотих (можна їздити протягом 24-х год);
• пересадочний одноразовий квиток (до 75 хвилин);
• аналогічний квиток, тільки 20-хвилинний.
Всі ці види квитків підходять тільки для короткого перебування. Якщо плануєте побути тут довше, купуйте проїзний на 1 або 3 місяці.

Міська проїзна картка Варшави

Якщо плануєте довше погостювати у Варшаві, зверніться в одну з численних точок обслуговування пасажирів (вони є, наприклад, в метро), щоб вам зробили іменну міську проїзну картку з вашим фото. Тільки на ній кодується проїзний на 1 (120 PLN) або 3 місяці (280 PLN).

Місця продажу квитків у Варшаві

Пам’ятайте, що пасажир у Варшаві повинен самостійно подбати про квитки. Кондуктори на транспорті відсутні, в обов’язки водія забезпечення квитками не входить.
Кондукторів у столичному транспорті немає, але контролери є. Штраф за безквитковий проїзд – 160-280 злотих. Пам’ятайте про це й купуйте відповідні проїзні документи заздалегідь.

У Варшаві багато точок продажу квитків:

• магазини, кіоски (Relay або Ruch);
• стаціонарні квиткомати на автобусних, трамвайних зупинках, перонах, станціях метрополітену;
• автомати в салонах автобусів.
Купувати квитки не складно, навіть не знаючи польської – в автоматах самообслуговування меню пропонується також і російською. В них ще можна поповнити проїзну картку.
Автомати для продажу квитків в салонах автобусів також дуже зручні. Але вони є тільки в нових моделях. Оплата здійснюється картою, що дозволяє уникнути необхідності давати гроші під розрахунок. Зовнішній вигляд і функції такого типу квитків інші – вони більш тонкі, заздалегідь мають відмітку компостера.

Основні види транспорту у Варшаві

1. Трамвай і автобус

Польські трамваї комфортні, в основному з низькою підлогою, вітчизняного виробництва. Вони курсують з автоматами для обілечування пасажирів. Але придбати квиток не вийде, якщо ви забудете взяти з собою монети.

Там, де ще не проклали трамвайну колію, курсують комфортабельні автобуси з низькою підлогою й кондиціонерами.
Зверніть увагу! У місцях з великим пасажиропотоком є смуги тільки для громадських МС – buspasy. На них не можна в’їжджати на особистому авто.

2. Метро у Варшаві

Варшавський метрополітен почав працювати не так давно – в 1995-му р. була запущена Перша лінія. Сьогодні M1 пов’язує крайню південну частину Варшави, Кабаты (Kabaty), з найбільш північною точкою, спальним масивом Біляни.

В центрі 1-я лінія перетинається з M2 на станції Świętokrzyska. Якщо M1 навряд чи зацікавить туристів, то M2, стартує з ділової частини центрального району Воля (Wola) і проїжджає через Краківське передмістя (історична частина Варшави), берег Вісли й далі – повз Національний стадіон, доставить гостей польської столиці до її пам’яток.

3. Приміські швидкісні поїзди SKM і KM

Швидкісні електрички SKM виконують відразу дві функції:
• офіційно перевозять пасажирів із столиці у прилеглі до агломерації населені пункти: Пясечно, Прушкув, Отвоцк, Легіоново та інші;
• на практиці Szybka Kolej Miejska використовується як наземне метро, пов’язуючи між собой та з центром такі дзельницi Варшави, де немає іншого громадського транспорту (Урсус, Рембертов).
Поїзди SKM курсують у межах 1-ї і 2-ї сфери. У них ви можете оплатити проїзд будь-яким квитком, купленим для поїздок у транспорті ZTM (крім квитків, придбаних у білетоматах салонів деяких транспортних засобів).

KM — зелено-жовті електрички, що курсують по всьому Мазовецкому регіону. Щоб пересуватися цим видом транспорту в межах агломерації, потрібно мати місячний проїзний на 1. strefa або 2. strefa. Щоб проїхатися далі, купіть квиток від останнього зупинного пункту ZTM, на якому закінчується дія єдиного квитка, до пункту призначення.
Щоб заощадити при покупці квитків, краще заздалегідь придбати проїзний документ KM у білетоматi або касі. З рук у контролера він може коштувати дорожче.
Пам’ятайте, що в поїздах даного типу недійсні одноразові квитки.

Транспортний зв’язок із варшавськими аеропортами

Дістатися до аеропортів можна на поїздах SKM і KM. На лініях S2 і S3 SKM за 4,40 злотих традиційно їздять в Окенцє (Okęcie) до аеропорту Фридерика Шопена та у зворотньому напрямку.
Також із цього аеропорту в центр пасажирів доставляє Лінія RL KM. Поїзди цієї лінії довезуть вас в аеропорт Модлiн, розташований в Нови Двур Мазовецький. Добиратися до нього довше й менш зручно. Ви змушені будете ще під’їжджати до метрополітену на таксі/автобусі KM (квиток коштує 6 PLN). Як варіант – купіть квиток 2 в 1 (“bilet lotniskowy”) за 19 PLN. У вартість входить проїзд на лінії RL до станції “Modlin” і підвіз до самого аеропорту на спеціальному автобусі.